نویسنده: دانیل یانکلوویچ
مترجم: نبی سنبلی
کتابی که اینک پیش رو دارید حاصل دو دهه تجربه عملی آقای دانیل یانکلوویچ در عرصه های اجتماعی و مدیریتی است. آقای یانکلوویچ از جمله دانشمندان علوم اجتماعی است که در دو دهه گذشته به بررسی روند تحولات در افکار و ارزش های عمومی در آمریکا اشتغال داشته و طی این مدت به عنوان عضو و یا رئیس هیئت مدیره شرکت های تجاری و سازمانهای غیرانتفاعی متعددی انجام وظیفه کرده است. نویسنده کتاب ماحصل تجربه فعالیت های خود را در غالب این کتاب گردآوری نموده است. وی در این کتاب آزموده های خود در چند سال گذشته را به رشته تحریر درآورده و به همین خاطر عمیقا به صحت آنها باور دارد. و بزرگترین مزیت کتاب نیز در همین امر نهفته است. چون آنچه وی مطرح می کند با موفقیت از بوته آزمودن بیرون آمده اند و صرفا مجموعه ای از فرضیات ناآزموده و پخته نیست. مطالب این کتاب در قالب سه بخش و چهارده فصل ارائه شده است.
بخش های کتاب عبارتند از:
بخش اول - میل به انجام گفتگو: چرا گفتگو ضروری است؟
بخش دوم - مهارت انجام گفتگو: استراتژی هایی برای انجام گفتگو
بخش سوم - کاربردهای وسیع تر گفتگو